Most u provozu 20
Tento most slouží jak automobilové dopravě, tak i adamovské
vlečce, která přes něj překonává od úvrati u A-centra (číslo
popisné 45 a 114) řeku
Svitavu. Jisté je, že na tomto místě není prvním mostem.
Na pohlednicích z počátku století je zachycen most, který
zde stával již v této době.
Na konci 50. let byl vypracován projekt na výstavbu nového
kombinovaného mostu, který nahradil dřevěnou lávku, která
byla vybudována jako provizorní řešení. Jeho realizace byla
plánována na roky 1960–1961. Jednalo se o most se středovým
pilířem. Most byl navržen o dvou prostých polích, šikmé
rozpětí 2 x 21,8 metru.
Nový kombinovaný most byl stavěn za provozu na původním
mostě, což si vyžádalo posunutí osy nového mostu o 8 metrů
proti proudu Svitavy. S výstavbou tohoto mostu souviselo i
přeložení vlečky v délce 301,5 metru a příjezdné komunikace
v délce 135,7 metru. Investorem stavby byly
Adamovské
strojírny n. p. na jehož pozemcích se nový most stavěl.
Situační výkres projektovaného kombinovaného mostu
I v současné době je most využíván pro přístup do bývalého
areálu Adamovských strojíren. Především pak
znovuzprovozněnou vlečkou, kterou vlastní společně s mostem
společnost Expono Steelforce.
Současná podoba mostu v červnu 2012
Zdroje:
Projektová dokumentace pro stavbu "Ocelobetonový železniční
most přes řeku Svitavu v Adamově s příjezdnou vlečkou a
komunikací" |