Úvod - Historie - Znak města - Zajímavosti - Vývoj obyvatelstva - Zdroje a odkazy |
Most na náměstí
Práce
V r. 1935 a 1936, kdy postaven nákladem Škodových závodů nový most přes Svitavu ke Skalnímu sklepu, změnila se tvárnost této části velmi značně. Zrušen tím přechod po tovární lávce při mostu pro tovární vlečku a umožněn tím přímější provoz na zbytek okresní silnice k Josefovu místo značného oblouku vyúsťujícího u tov. elektrárny. Tato část byla pak závodem oplocena. Přeložením pak okresní silnice za tov. administrativní budovu, ukončenou v r. 1937, a zbouráním domu č. 157 (Koman) rozšířilo se značně tov. prostranství před vchodem do závodní budovy. Tímto přeložením umožnilo se závodu úplné oplocení nutné pro závod důležitý pro obranu státu. Poměry majetkové do této doby nejsou ještě úplně vyřešeny. V důsledku pak toho, aby závod byl úplně se všech stran oplocen a tím uzavřen zrušil závod v r. 1936 přechod po mostě u splavu do Plotků. Teprve v r. 1937 po dohodě se závodem a nutném oplocení v Loučkách zajištěn přechod až za oplocením z cesty v Loučkách k továrnímu domu č. 173 na Mírově a to prozatímní lávkou do odvolání. (Pamětní kniha obce Adamova, s. 107)
Jak se uvádí v Kronice obce Adamova II. díl, mělo se jednat o litinový most. Tento most byl zničen při ústupu německé armády před postupem Rudé armády v květnu 1945.
V Pamětní knize je zmíněno s
datem 5. června 1945 zadání vyhotovení nové lávky přes
Svitavu Škodovým závodům.
Již v březnu
1994 proběhlo na MÚ jednání o stavu tohoto mostu. Jeho stav
byl vyhodnocen jako havarijní. Proto byl zařazen do plánu
úprav Silničního investorského útvaru Brno na rok 1994.
Protože by si tato rekonstrukce vyžádala značné finanční
prostředky, požádal Silniční investorský úřad město a
Adamovské strojírny o sponzorování cca 1,5 milionu korun. K
realizaci však nakonec nedošlo.
Zdroje: |
Poslední aktualizace
06. listopadu 2018 -
Mapa
webu -
Návštěvní kniha -
adamovaokoli@email.cz. |
|