Úvod - Historie - Znak města - Zajímavosti - Vývoj obyvatelstva - Zdroje a odkazy |
Lávka přes železnici
u nádraží
V srpnu 1971 byla vypracována Revizní zpráva o stavu mostní konstrukce. Na tu navázala expertizní zpráva, kterou zpracovalo VUT v Brně, katedra ocelových konstrukcí a mostů. Ve zprávě se uvádí: "... Spojitá nosná
konstrukce je uložena vlevo na zděné opěře, uprostřed
na ocelové kyvné příhradové stěně, vpravo na ocelové
příhradové opěře čtvercového řezu 2,5 x 2,5 m, která tvoří
současně podpěru jednostranného nástupištního schodišťového
ramene vpravo na brněnské straně. Nástupištní rameno má
uprostřed výšky podestu podepřenou mezilehlou ocelovou
příhradovou podpěrou čtvercového řezu 2,0 x 2,0 m. Ocelové
podpěry a dolní konec nástupištního ramene jsou osazeny na
základové kamenné pásy z pískovce a zakotveny. Popsaná
ocelová konstrukce lávky je nýtovaná, s průměrem nýtů 18 a
16 mm... Podlaha lávky je z tvrdého dřeva, tl. 7 cm...
Podlahové dílce jsou široké 11 až 15 cm. Mezery mezi dílci
jsou místy až 2,5 cm... Zábradlí lávky i nástupištního
ramene je husté, tvořené drátěným pletivem Ø 3 v rámech Ø 9...
Přibližná váha ocelové konstrukce lávky (vč ocelových podpěr a schodišťového ramene) je 20 t. Nátěrová plocha odhadnutá podle váhy je asi 260 m2..." Výsledkem podrobné revize bylo doporučení na provedení
generální opravy, kterou by se životnost lávky
prodloužila o 10 let.
V druhé polovině 90. let, kdy probíhala elektrifikace železniční
tratě Brno – Česká Třebová, bylo rozhodnuto o nahrazení
původní lávky, která byla ve vlastnictví města Adamova,
lávkou novou. Stará lávka totiž svojí výškou nevyhovovala
elektrifikaci tratě a svým fyzickým stavem neumožňovala její
zvednutí do nové polohy. Investorem stavby nové lávky byly
České dráhy.
Nová bezbariérová lávka o délce téměř 50 metrů vyrobily a za půl roku smontovaly Vítkovické železárny. Konstrukce byla zvláštními železničními jeřáby osazena na opěru a ocelový pilíř, k němuž vedou 4 ramena lomené rampy. Samotná lávka sestává ze dvou 2,5 metrů vysokých příhrad rozdělených do dvou polí, která se lomí ve slabém stoupání přibližně ve středu lávky. Oběma sklony lávky je zároveň zajištěno odvodnění mostovky.
Rekonstrukce
tratě v letech 2021–2022: Zdroje: |
Poslední aktualizace
07. září 2021 -
Mapa
webu -
Návštěvní kniha -
adamovaokoli@email.cz. |