Lávka Eva
V rámci rekonstrukce železniční tratě v úseku z Brna do
Blanska bylo rozhodnuto o vybudování nové pěší lávky, která
nahradila lávku z roku 1997. Lávka byla projektanty
ze studia HUA HUA umístěna
na jižní stranu od výpravní budovy (číslo
popisné 107). Aby se pro ni uvolnilo
místo, musely být asanovány prostory zastřešené původní
čekárny a železniční restaurace.
Průběh asanace původní zástavby na místě nové lávky v
lednu 2022 Lávka byla navržena jako
příhradová konstrukce. Přístup na jednotlivé nástupiště je
tvořeno schodišti a výtahy. Naopak k nádražní budově bylo
vybudováno schodiště doplněné o pětkrát lomenou rampu.
V druhé polovině února byly započaty práce na základech pro
lávku. Následně byly vybudovány výtahové železobetonové tubusy z místa dvou
budoucích nástupišť. A
dne 20. června 2022 byla osazena ocelová konstrukce lávky na
podpěrné body. Celková hmotnost dokončené lávky činí cca 150
tun.
Osazení tělesa lávky dne 20. června 2022 Dne 19. srpna 2022 byla lávka poprvé zpřístupněna
občanům. V sobotu 27. srpna 2022 byla původní lávka
snesena.
Lávka je plnohodnotně využívána od znovuzprovoznění celého
nádraží od neděle 11. prosince 2022, kdy se na železniční
trať vrátil provoz.
Lávka těsně před zprovoznění v prosinci 2022 (autor Eva
Adlerová) Zdroje:
CHARVÁT, Jan. Kolos nad tratí: těžká technika usadila v
Adamově lávku pro pěší. Podívejte se. [online]. [cit.
2022-06-22]. Dostupné z: <https://blanensky.denik.cz/zpravy_region/kolos-nad-trati-tezka-technika-usadila-v-adamove-lavku-pro-pesi-podivejte-se-202.html> |