Úvod - Historie - Znak města - Zajímavosti - Vývoj obyvatelstva - Zdroje a odkazy

Lávka Eva
V rámci rekonstrukce železniční tratě v úseku z Brna do Blanska bylo rozhodnuto o vybudování nové pěší lávky, která nahradila lávku z roku 1997. Lávka byla projektanty ze studia HUA HUA umístěna na jižní stranu od výpravní budovy (číslo popisné 107). Aby se pro ni uvolnilo místo, musely být asanovány prostory zastřešené původní čekárny a železniční restaurace.


Průběh asanace původní zástavby na místě nové lávky v lednu 2022

Lávka byla navržena jako příhradová konstrukce. Přístup na jednotlivé nástupiště je tvořeno schodišti a výtahy. Naopak k nádražní budově bylo vybudováno schodiště doplněné o pětkrát lomenou rampu.
V druhé polovině února byly započaty práce na základech pro lávku. Následně byly vybudovány výtahové železobetonové tubusy z místa dvou budoucích nástupišť. A dne 20. června 2022 byla osazena ocelová konstrukce lávky na podpěrné body. Celková hmotnost dokončené lávky činí cca 150 tun.


Osazení tělesa lávky dne 20. června 2022

Dne 19. srpna 2022 byla lávka poprvé zpřístupněna občanům. V sobotu 27. srpna 2022 byla původní lávka snesena.
Lávka je plnohodnotně využívána od znovuzprovoznění celého nádraží od neděle 11. prosince 2022, kdy se na železniční trať vrátil provoz.


Lávka těsně před zprovoznění v prosinci 2022 (autor Eva Adlerová)

Zdroje:
CHARVÁT, Jan. Kolos nad tratí: těžká technika usadila v Adamově lávku pro pěší. Podívejte se. [online]. [cit. 2022-06-22]. Dostupné z: <https://blanensky.denik.cz/zpravy_region/kolos-nad-trati-tezka-technika-usadila-v-adamove-lavku-pro-pesi-podivejte-se-202.html>

 

Poslední aktualizace 10. prosince 2022 - Mapa webu - Návštěvní kniha - adamovaokoli@email.cz.
Tento web, jehož autorem je Lukáš Malý, podléhá licenci CC BY-SA 3.0.

TOPlist