(založena nová stránka s textem „náhled|alt=Bourání části železničního nádraží, na jejímž místě vzniknou základy pro novou lávku|Bourání části železničního nádraží, na jejímž místě vzniknou základy pro novou lávku Soubor:2022-06-20 Reconstruction of the railway station in Adamov 06.jpg|náhled|alt=Osazení tělesa lávky dne 20. června 2022|Osazení tělesa lávky dne 20.…“) |
(→Historie: link) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od stejného uživatele.) | |||
Řádek 5: | Řádek 5: | ||
== Historie == | == Historie == | ||
V rámci rekonstrukce železniční tratě v úseku z [[Brno|Brna]] do [[Blansko|Blanska]] bylo rozhodnuto o vybudování nové pěší lávky, která nahradila lávku z roku 1997. Lávka byla projektanty ze studia HUA HUA umístěna na jižní stranu od výpravní budovy. Aby se pro ni uvolnilo místo, musely být asanovány prostory zastřešené původní čekárny a železniční restaurace. | V rámci rekonstrukce železniční tratě v úseku z [[Brno|Brna]] do [[Blansko|Blanska]] bylo rozhodnuto o vybudování nové pěší lávky, která nahradila [[Lávka na nádraží v Adamově|lávku]] z roku 1997. Lávka byla projektanty ze studia HUA HUA umístěna na jižní stranu od výpravní budovy. Aby se pro ni uvolnilo místo, musely být asanovány prostory zastřešené původní čekárny a železniční restaurace. | ||
Lávka byla navržena jako příhradová konstrukce. Přístup na jednotlivé nástupiště je tvořeno schodišti a výtahy. Naopak k nádražní budově bylo vybudováno schodiště doplněné o pětkrát lomenou rampu. | Lávka byla navržena jako příhradová konstrukce. Přístup na jednotlivé nástupiště je tvořeno schodišti a výtahy. Naopak k nádražní budově bylo vybudováno schodiště doplněné o pětkrát lomenou rampu. | ||
Řádek 12: | Řádek 12: | ||
Dne 19. srpna 2022 byla lávka poprvé zpřístupněna občanům. V sobotu 27. srpna 2022 byla původní lávka snesena. | Dne 19. srpna 2022 byla lávka poprvé zpřístupněna občanům. V sobotu 27. srpna 2022 byla původní lávka snesena. | ||
Lávka je plnohodnotně využívána od znovuzprovoznění celého nádraží od neděle 11. prosince 2022, kdy se na železniční trať vrátil provoz. | Lávka je plnohodnotně využívána od znovuzprovoznění celého nádraží od neděle 11. prosince 2022, kdy se na železniční trať vrátil provoz. | ||
V letních měsících roku 2024 byl na lávce, resp. i na nástupištích nového nádraží, natočen videoklip k písni Faith od mezinárodní formace Alf Carlsson/Jiří Kotača Quartet, který byl 9. září 2024 zveřejněn na YouTube. | |||
== Zdroje == | == Zdroje == | ||
* [https://youtu.be/Q63YQr378js?si=FeaiLrjhgm4xqiKw Videoklip písně Faith formace Alf Carlsson/Jiří Kotača Quartet]. | |||
* CHARVÁT, Jan. ''Kolos nad tratí: těžká technika usadila v Adamově lávku pro pěší. Podívejte se''. [online]. [cit. 2022-06-22]. Dostupné z: [https://blanensky.denik.cz/zpravy_region/kolos-nad-trati-tezka-technika-usadila-v-adamove-lavku-pro-pesi-podivejte-se-202.html] | * CHARVÁT, Jan. ''Kolos nad tratí: těžká technika usadila v Adamově lávku pro pěší. Podívejte se''. [online]. [cit. 2022-06-22]. Dostupné z: [https://blanensky.denik.cz/zpravy_region/kolos-nad-trati-tezka-technika-usadila-v-adamove-lavku-pro-pesi-podivejte-se-202.html] | ||
[[Kategorie:Eva]] | [[Kategorie:Eva]] |
Aktuální verze z 13. 10. 2024, 06:50
Eva je pěší lávka přes železniční trať Brno – Česká Třebová na adamovském železničním nádražím.
Historie
V rámci rekonstrukce železniční tratě v úseku z Brna do Blanska bylo rozhodnuto o vybudování nové pěší lávky, která nahradila lávku z roku 1997. Lávka byla projektanty ze studia HUA HUA umístěna na jižní stranu od výpravní budovy. Aby se pro ni uvolnilo místo, musely být asanovány prostory zastřešené původní čekárny a železniční restaurace.
Lávka byla navržena jako příhradová konstrukce. Přístup na jednotlivé nástupiště je tvořeno schodišti a výtahy. Naopak k nádražní budově bylo vybudováno schodiště doplněné o pětkrát lomenou rampu.
V druhé polovině února byly započaty práce na základech pro lávku. Následně byly vybudovány výtahové železobetonové tubusy z místa dvou budoucích nástupišť. A dne 20. června 2022 byla osazena ocelová konstrukce lávky na podpěrné body. Celková hmotnost dokončené lávky činí cca 150 tun.
Dne 19. srpna 2022 byla lávka poprvé zpřístupněna občanům. V sobotu 27. srpna 2022 byla původní lávka snesena.
Lávka je plnohodnotně využívána od znovuzprovoznění celého nádraží od neděle 11. prosince 2022, kdy se na železniční trať vrátil provoz.
V letních měsících roku 2024 byl na lávce, resp. i na nástupištích nového nádraží, natočen videoklip k písni Faith od mezinárodní formace Alf Carlsson/Jiří Kotača Quartet, který byl 9. září 2024 zveřejněn na YouTube.
Zdroje
- Videoklip písně Faith formace Alf Carlsson/Jiří Kotača Quartet.
- CHARVÁT, Jan. Kolos nad tratí: těžká technika usadila v Adamově lávku pro pěší. Podívejte se. [online]. [cit. 2022-06-22]. Dostupné z: [1]