Úvod - Historie - Znak města - Zajímavosti - Vývoj obyvatelstva - Zdroje a odkazy

Lokomotiva řady E 423.0
Elektrické lokomotivy 423.001 a .002 (nazývané též Adamovky) byly vyrobena pro Československé státní dráhy v Akciové společnosti pro stavbu strojů a mostů v Adamově v letech 1927 - 1928. Po přechodu Akciové společnosti pod Škodovku byly lokomotivy dodatečně zařazeny do seznamů lokomotiv vyrobených ve Škodě Plzeň pod továrním označením 3ELo1 a výrobními čísly 892 a 893.
Lokomotivy byly vytvořeny pro posouvací a nákladní dopravu na elektrifikovaném spojkách v Praze. V 50. letech vypomáhaly na trati Rybník - Lipno nad Vltavou při stavbě přehrady. Po 15. květnu 1962 byly přesunuty na elektrifikovanou dráhu Tábor - Bechyně, kde setrvaly jen krátce. Obě lokomotivy byly přesunuty na elektrifikovanou lokálku Certlov - Lipno nad Vltavou.
V roce 1973, po příchodu lokomotivy E 426.113 na tuto trať, byla lokomotiva E 423.001 předána do Národního technického muzea v Praze jako exponát, lokomotiva E 423.002 byla následující rok zrušena a později sešrotována.
V roce 2003 byla lokomotiva 423.001 znovuzprovozněna a nasazena na osobní vlaky při oslavách 100 let trati Tábor - Bechyně, získala i nové označení 102.001.


Lokomotiva E 423.001 (autor neznámý)

Zdroje:
Wikipedie. ČSD-Baureihe E 423.0 [online]. [cit. 2013-04-07]. Dostupné z: <http://de.wikipedia.org/wiki/%C4%8CSD-Baureihe_E_423.0>
E 423.0 "Adamovka" [online]. [cit. 2013-04-07]. Dostupné z: <http://bobinky.karel-loko.net/e423-0.htm>

 

Poslední aktualizace 28. února 2015 - Mapa webu - Návštěvní kniha - adamovaokoli@email.cz.
Tento web, jehož autorem je Lukáš Malý, podléhá licenci CC BY-SA 3.0.

TOPlist