Úvod - Historie - Znak města - Zajímavosti - Vývoj obyvatelstva - Zdroje a odkazy

Most u provozu 20
Tento most slouží jak automobilové dopravě, tak i adamovské vlečce, která přes něj překonává od úvrati u A-centra (číslo popisné 45 a 114) řeku Svitavu. Jisté je, že na tomto místě není prvním mostem. Na pohlednicích z počátku století je zachycen most, který zde stával již v této době.
Na konci 50. let byl vypracován projekt na výstavbu nového kombinovaného mostu, který nahradil dřevěnou lávku, která byla vybudována jako provizorní řešení. Jeho realizace byla plánována na roky 1960–1961. Jednalo se o most se středovým pilířem. Most byl navržen o dvou prostých polích, šikmé rozpětí 2 x 21,8 metru.
Nový kombinovaný most byl stavěn za provozu na původním mostě, což si vyžádalo posunutí osy nového mostu o 8 metrů proti proudu Svitavy. S výstavbou tohoto mostu souviselo i přeložení vlečky v délce 301,5 metru a příjezdné komunikace v délce 135,7 metru. Investorem stavby byly Adamovské strojírny n. p. na jehož pozemcích se nový most stavěl.


Situační výkres projektovaného kombinovaného mostu

I v současné době je most využíván pro přístup do bývalého areálu Adamovských strojíren. Především pak znovuzprovozněnou vlečkou, kterou vlastní společně s mostem společnost Expono Steelforce.


Současná podoba mostu v červnu 2012

Zdroje:
Projektová dokumentace pro stavbu "Ocelobetonový železniční most přes řeku Svitavu v Adamově s příjezdnou vlečkou a komunikací"

 

Poslední aktualizace 15. května 2019 - Mapa webu - Návštěvní kniha - adamovaokoli@email.cz.
Tento web, jehož autorem je Lukáš Malý, podléhá licenci CC BY-SA 3.0.

TOPlist